reklama

Igeliťaci, smrad, zúfalstvo

Sedeli sme potichu, pozerajúc von z okna MHD na prebúdzajúce sa mesto. K slečne predomnou si prisadol " ujo s igelitkou".  Pani, ktorá sedele oproti mne, si jemne začala šúchať nos. Freud by povedal, že niečo nechce cítiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Sledovala som výrazy tvári spolucestujúcich, ktoré mi sedeli oproti. Jemne nervózne, zúfalé a beznádejné. Slečna ku ktorej si ujo s igelitkou a v hrubej bunde prisadol, mala na mále, aby udržala obsah žalúdka. Ja som si v duchu prešla únikovú cestu, v prípade, že všerajší obed by sa pýtal na svetlo.

A vtom my to prišlo ľúto. Ľúto tej slečny, seba a celý preplnený autobus s cestujúcimi, ktorí sme chvíľu po svitaní už cestovali do práce. Jediný, ktorý si vychutnával nikým nerušenú jazdu, bol ujo s igelitkou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja viem, že sme mohli ísť za vodičom a žiadať aby náš spolucestujúci bol vysadený, no nikomu sa do toho nechcelo.

Ani neviem prečo, možno z ľutosti voči bezdomovcovi, možno sme si povedali, že tých pár minút vydržíme a nebudeme robiť scény. Neviem, možno sa nám len nechcelo riešiť tento bludný kruh.

Na vlakovej stanici NM, po dvoch krokoch z MHD ma už čakal pohľad na väčšiu skupinu igeliťakov. Posedávali a prebalovali si tašky.

Najhoršie na tom je, že počet týchto ľudí sa denodenne rozrastá. Už to nie je len nejaká stroskotaná existencia tu a tam. Len v Bratislave je ich pár stoviek a riešenie žiadné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napriek tomu, že Hl. Stanica v Bratislave páchne močom na desiatky metrov a ďalšie stanice sa pomaly, ale isto menia na smetiská, mám pocit, že kompetentní tento problém ignorujú. Ak cestujúcemu, obyvateľovy to vadí musí si poradiť sám.

Ono, to možno vyznie ako nadávanie na tých mennej šťastných a chránenie si svojho " luxusu". Ale v skutočnosti je to len obava, pretože napriek pribúdajúcim preskleneným budovam, kancelariám a OC, chudoba a stroskotané existencie pribúdajú rýchlejšie.

Smrdí tu človek, smrdí tu system, a pomali ale iste začína celá zapáchať celá Európa.

Nora-Soul Slížová

Nora-Soul Slížová

Bloger 
  • Počet článkov:  415
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý si chce nájsť čas pre uvedomenie si vlastných myšlienok, postojov, názorov. Pochopiť určitú vec, teóriu, či událosť, mi prináša osobný rast a vytúžený pocit štastia. Zoznam autorových rubrík:  Moja RodinaDining GuidePrúd myšlienokTo čo ma potešiloTo čo ma zarmútiloVedeli ste, že...?o životez vlakuZvieraciereaders diarySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu