reklama

Ako uspieť na pohovore?! II Už na pohovore

V prvej časti som sa viac venovala neverbálnej komunikácii, ktorá predchádza samotnému priebehu pohovoru. Teraz by sme sa mohli bližšie pozrieť na samotný pohovor, aké otázky vám položia a aké odpovede na ne čakajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (45)

Po tom, ako sa sa posadíte, vás pravdepodobne ponúknu pohárom vody alebo kávou. Pohár vody určite prijmite a pokiaľ máte chuť na kafe, nie je dôvod to odmietnuť.

Často vám personálny pracovník predstaví firmu a povie vám niečo o pozícii, ktorú sa snažia obsadiť. A požiada vás, aby ste povedali niečo o vašom vzdelaní a doterajšej praxi. Je na vás, aké poradie zvolíte. Mne osobne vyhovuje od aktuálneho spätne. Teraz sa vám zíde CV, ktoré ste si priniesli so sebou, Pre tých, ktorí pracovali už na viacerých miestach, je to tiež praktické. Pripravte si takisto poznámky a zaznamenajte to, čo vás zaujalo pri predstavovaní firmy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  • Pri zhrnutí vašich skúsenosti nepreháňajte, nepridávajte a neprikrášľujte.

Pretože sa predpokladá, že váš potencionálny nadriadená ma už nejaké skúsenosti a prehľad, možno aj pozná firmu, či má kontakty.
Kameň úrazu alebo postrach pohovoru je bod, v ktorom sa vás spýtajú, prečo ste odišli z predchádzajúceho zamestnania. Obzvlášť vtedy, keď ste dostali padáka a neboli s vami spokojní. Toto sa stáva, je potrebné sa na to len pripraviť.

  • Hovorte vždy pravdu, nie však všetky detaily.


Nie preto, aby ste niečo zakryli, ale aby ste sa vyvarovali pokusu všetko objasniť ako to vlastne bolo. Váš potencionálny zamestnávateľ nemá záujem o detaily. Moja rada znie: ak vás vyhodili, naberte odvahu to povedať. Napríklad vo forme. "Bol som požiadaný aby som odišiel, pretože som sa dostal do konfliktu so svojím nadriadeným (kolegom)." A potom skúste stručne povedať dôvod konfliktu, bola mi pridelená práca, ktorú som nechcel robiť, nedodržal som termín. Mal som problém tolerovať určité správanie kolegu. Toto chce odvahu, ale často je to práve úprimnosť, ktorá vám otvorí dvere a odlíši vás od vašich súperov, ktorí sa prezentujú na úrovni božstva. Zároveň doplňte čo robíte inak, aby ste sa do podobnej situácie už nedostali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • Nikto nie je dokonalý-nesnažte sa ním byť ani vy.

Nesnažte sa urobiť až taký dojem, skôr majte na pamäti to, že váš šéf vás má už prečítaného. A pravdepodobne hľadá smrteľníka a nie supermana.
Pravdepodobne dostanete dve moderné otázky:

  1. Kde sa vidíte o päť rokov.

  2. Aké sú vaše slabé stránky, alebo čo by o vás povedali nepriatelia.

A tu sa veľa kandidátov zasekne, čo majú povedať, radi by sa videli už na vyššej pozícii, ale majú pocit, že toto by nemali hovoriť. Ako niekomu od koho chcete, aby vás prijal, povedať, že by ste radi jeho stoličku.
Skúste byť citlivý a zároveň kreatívny. Môžete odpovedať:
O pät rokov by som sa rád videl na pozícií, ktorá ma napĺňa. Vidím sa pozícií, ktorá je adekvátna mojím schopnostiam a skúsenostiam.

Každý má slabé stránky, rozdiel je vtom, že jedni ich premenia na aktíva, kým iní ich nesú ako kameň uviazaný na krku.
Ak ste tvrdohlavý, je to odvrátená strana vytrvalosti. Puntičkár je inak precízny. Neposedný je proaktívny. Aj tu však platí všetko s mierou.

Potom príde rad na vaše otázky.

Nemajte obavy sa pýtať.
Pýtajte sa následujúce:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • Aká je vaša predstava o človeku, ktorý by zapadol do vášho tímu?

  • Ako je to s nadčasmi, koľko sa nadčasujú a či sú preplácané?

  • Ako je to s benefitmi?

  • Aká je dochádzka?

  • Koľko času budete mať na zaučenie sa, a ako bude prebiehať?

  • Kedy vám oznámia rozhodnutie?


Pamätajte úspešný pohovor je aj vtedy, keď z neho odídete skúsenejší a múdrejší.
Veľa úspechov na pohovoroch!

Nora-Soul Slížová

Nora-Soul Slížová

Bloger 
  • Počet článkov:  415
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý si chce nájsť čas pre uvedomenie si vlastných myšlienok, postojov, názorov. Pochopiť určitú vec, teóriu, či událosť, mi prináša osobný rast a vytúžený pocit štastia. Zoznam autorových rubrík:  Moja RodinaDining GuidePrúd myšlienokTo čo ma potešiloTo čo ma zarmútiloVedeli ste, že...?o životez vlakuZvieraciereaders diarySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu