reklama

Quo vadis? Update - prečo bežíš človeče?

Pomaly sa končí ďalší rok, aj keď mám pocit, že sa len včera začal. Čas sa premenil na veľmi relatívny pojem. Pondelok ráno sa zdá byť piatok večer ešte v nedohľadne, veľmi ďaleko, ale potom január vystrieda december skôr než príde večer. Až sa z toho slabším náturám gebuľa zatočí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Napriek tomu, že svet sa stále točí rovnakou rýchlosťou, mikro svet mnohých z nás sa točí nezvratnou rýchlosťou. Už si presne nepamätám ten bod zrýchlenia, keď odrazu každá minúta mala svoje využitie. Aj keby deň mal 50 hodín, bolo by to málo na na veci, ktoré musím, mala by som a chcem.

Trocha predvianočnej filozofie si neviem odpustiť. Pomer medzi "musím, mala by som a chcem" je nepekný. Osobne rozlišujem medzi potrebou a túžbou. Potreba je všetko to,čo musím inak čelím katastrofalným následkom a smrti. Sem patria: jedlo, spánok, zdravie- aby som na to mala tak aj práca. Tieto veci nechcem ale musím. Mala by som-je kategória, ktorá nemá katastrofalné následky. Sem zaraďujem vzdelanie, nalakovanie nechtov :-) a podobne.
Túžby sú kategória, ktoré nemusím, ale robia mi potešenie. U mňa je to turistika, čítanie a trávenie času s ľuďmi, ktorých mám rada. Možno nie všetci sme na jednej lodi, a niekto si robí len to čo chce. Aj keď si osobne myslím, že byť pánom vlastného času je viac ilúzia ako realita. Ilúzia, ktorú mali už tisícky, generácií pred nami. Nepovažujem sa za úplnú fatalistku, veľa rozhodnutí, ktoré robíme sme si vybrali dobrovoľne. 

Zamyslela som sa nad týmto, lebo mi napadla fráza "Quo Vadis?" Kam kráčaš. Aj keď vadis je skôr ponáhlať sa ako kráčať.A mne sa zdá, že naša generácia už nekráča ale letí, uteká za všetkým, čo musí, mal by a chce. Naše stretnutie, či rozhovori ukončujeme bežne frázou, utekám lebo musím stíhať .... Musím končiť, lebo bežím na...

Hovoríme, že roky ubehnú ako voda, to je síce pravda, ale kam bežíme mi? Quo curris (takto nejako by to mohlo byť v latinčine, ale je to len pokus). Kam pobežíme v novom roku? Hlavne akou rýchlosťu? Beh je vyčerpávajúca činnosť, ale povinosti sú neúprosné, to čo musíme má vekom exponencionálne rastúcu tendenciu.
A tak si kladiem otázku: Prečo bežíš, človeče? Musíš, mal by si alebo chceš? Ja viem, nestíhaš odpovedať, bežíš na...

Nora-Soul Slížová

Nora-Soul Slížová

Bloger 
  • Počet článkov:  415
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý si chce nájsť čas pre uvedomenie si vlastných myšlienok, postojov, názorov. Pochopiť určitú vec, teóriu, či událosť, mi prináša osobný rast a vytúžený pocit štastia. Zoznam autorových rubrík:  Moja RodinaDining GuidePrúd myšlienokTo čo ma potešiloTo čo ma zarmútiloVedeli ste, že...?o životez vlakuZvieraciereaders diarySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu