reklama

Dentálne kocúrkovo - zubný implantát

Napriek tomu ako jednoducho zákrok vyznie, skutočnosť môže byť omnoho komplikovanejšia, finančne náročnejšia a bolestivejšia. Ako generál po boji, už viem čo všetko som mala urobiť. Ale možno sa rady zídu vám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Raz dávno som mala kaz na prednom zube. Tak som sa doklepala do kresla zubára v meste, kde som pracovala - v Galante. (MUDr. Péterváry mi zub opravil. Mimochodom tomuto zubárovi vďačím za veľa, hlavne za jeho ľudskosť a profesionalitu).


A tak konkrétny zub sa následujúce dva roky správal slušne. A ja som opäť pracovala v Bratislave a keď som pocítila nepríjemný tlak a bolesť, opäť som navštívila súkromnú zubnú ambulanciu v Bratislave ORADENT, kde som opísala svoje ťažkosti a otvorila ústa. Prvá chyba. Pretože tie som mala ďalších 90 minút otvorené, kde mi pani doktorka vybrala titánovú výstuž zo zuba a zdiagnostifikovala "Nemá vás tam čo bolieť." Tak som zaplatila do 300 eur vrátane so vstupnou prehliadkou a rtg snímkami a odchádzala s dierou v zube. Nikto sa ma nepýtal, či mi zub môže rozvŕtať. Ale po diagnóze "Nemá vás tam čo bolieť" mi navrhli riešenie, za 600 eur mi opäť opravia rozvŕtaný zub. A tak som sa pobrala kade ľahšie a čo najrýchlejšie. Známy mi odporučil zubára, ktorý do 50 eur zub opravil a rok bol pokoj.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


A potom som si kúpila kebab a s chuťou ho takmer zjedla až na posledné sústo, ktoré sprevádzal obávaný zvuk. Predný zub sa mi zlomil tesne pri ďasne. Ako to už býva, bol to večer pred sviatkom a predĺženým víkendom, takže som 4 dni mala vylomený zub, ktorý prospel mojej línii, pretože som pila len so slamkou, keďže visel na vlásku. Zavolala do nového zamestnania, že nemôžem isť na školenie do AT, pretože musím k stomatochirurgovi.


A tak som zavítala k stomatochirurgovi,ktorý mi extrahoval koreň a navrhol zubný implantát. A tak som čakala kým sa rana zahojí viac ako dva mesiace, a potom si nechala vyvŕtať dieru do kosti a zaviesť titánový koreň. Následujúci týždeň som mala polovicu hlavy boľavej. Pri kýchnutí som videla všetkých svätých a to dvojmo. Ale po 10 dňoch bolesti prešli. A ja som sa radovala takmer 24 hodín, kým mi rana nezačala hnisať. A tak následujúcw 2 týždne som brala ATB, a počúvala nádejné uistenie stomatochirurga, že implantát sa ujal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj ten piatok som opúšťala ambulanciu opäť so slovami, že síce je tam infekcia, ale implantát je pevný. Tá pevnosť vydržala ešte ďalších 24 hodín a potom sa spod ďasna po mm vysúvala moja titánová časť. V domnienke, že je to len krycia skrutka, som pondelok ráno opäť sedela v kresle, Tentokrát mi už zubár naznačil, že to nie je dobré, ale nech prídem hneď po vianočných sviatkoch. A tak som sa vybrala na služobku, len za roh do Viedne. Noc v hoteli sa dala prežiť len vďaka krabičke ružových piluliek. Rana opäť zhnisala. Z vlaku som sa márne snažila dovolať svojmu stomatochirurgovi, ten už neordinoval, sám mal operačný zákrok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Tak som si našla ďalšiu stomatochirgiu, kde som povedala, že mám bolestivý zubný implantát. Pani doktorka Dobešová v Bratislave na Nevädzovej ma prijala, za pár hodín som už sedela v kresle. Ešte, že som sedela, pretože mi po rtg mi zahlásila, že ja mám akurát dieru po implantáte a nie implantát. Čo mi samozrejme môj stomatochirurg zabudol povedať a nechal ma v domnienke, že to sa mi len krycia skrutka uvoľnila. Pani doktorka mi vyčistila ranu, a predpísala ATB.


Pri konzultácií alternatívy nebola naklonená k implantátu vzhľadom k možným rizikám. Po sviatkoch som navštívila stomatochirurga, ktorý mi robil zákrok. Samozrejme tvrdil, že mi jasne povedal, že môj implantát zlyhal. Navrhol mi druhý pokus zavedenia implantátu. Na otázku, že či si myslí, že mám šancu, aby sa implantát ujal, mi povedal, že to by som musela mať veľmi šťastnú konšteláciu hviezd. Peniaze za implantát mi vrátil a ja som doslova utekala preč od neho čo najďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


A tak som si chcela vypočuť aj inú cenovú kalkuláciu a navštívila minulý týždeň ďalšiu stomatochirurgiu, pretože zub stále nemám, len bolesti v polovici hlavy. Ďalší stomatochirurg po vykonaní CT navrhol odobrať kosť z brady, vraj to bude estetickejšie ako mostík. Cenová kalkulácia "pár stoviek" to môže byť 200 až.....999 eur.Po opísaní predošlého zákroku len mával rukou, vraj jasne, že mi to vypadlo a vraj nech prinesiem všetky podklady. CT neukazuje prečo ma bolí, treba odklopiť ďasno a pozrieť sa.

A tak ponaučenie je nasledovné: nikomu neverte. Každý zákrok si nechajte zdokumentovať a majte to pri sebe. Pred zavedením implantátu sa uistite, či v prípade zlyhania vám peniaze vrátia alebo zákrok zopakujú na vlastné náklady. Ceny titánového náhradného zubného koreňa so zavedením sa pohybujú od 480 eur do 650. Pred zavedením implantátu trvajte na ATB liečbe, aj keď vám ju zubár nenavrhuje. Napriek tomu, že veľa ľudí ma pozitívnu skúsenosť so zubným implantátom, môžu byť aj takéto komplikácie, ktoré vás vystavia značným bolestiam a finančnej záťaži.

Nora-Soul Slížová

Nora-Soul Slížová

Bloger 
  • Počet článkov:  415
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý si chce nájsť čas pre uvedomenie si vlastných myšlienok, postojov, názorov. Pochopiť určitú vec, teóriu, či událosť, mi prináša osobný rast a vytúžený pocit štastia. Zoznam autorových rubrík:  Moja RodinaDining GuidePrúd myšlienokTo čo ma potešiloTo čo ma zarmútiloVedeli ste, že...?o životez vlakuZvieraciereaders diarySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu