reklama

Narodeniny - keď nie je k čomu gratulovať

Ľudské príbehy sú občas komické, inokedy zas tragické. Tragikomédia, ktorú píše sám život, a nám prischla v nej buďto hlavná úloha, alebo vedľajšia, tak ako mne v tvojom príbehu

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Prvý máj nikdy nebol len obyčajný deň pre našu rodinu. Päť rokov sme slávili tvoje narodeniny, šiesty rok oslavu nikto nechystal. Mama bola pri dedkovej posteli a všetkým nám odľahlo, keď morfiové injekcie zabrali a dedko na chvíľu zaspal. A tak na tvoje šieste narodeniny zaspal navždy. A tak sme plakali, všetci, koľko nás len bolo.
Možno by všetko dopadlo inak, keby sme mali dedka, možno by si v ňom našiel oporu a pevnú ruku, ktorá ti tak veľmi chýbala. Možno.

Tvoje narodeniny už pár rokov neoslavujeme, pretože ako oslávenec si sa nemohol zúčastniť. A tak sme písali a plánovali, ako tie ďalšie, keď budeš doma oslávime. Rozprávali sme o tom, ako všetko bude iné, mal si plány a ja desiatky dôvodov oslavovať tvoje narodeniny, aj znovuzrodenie normálneho života.

Oslava sa však ani tento rok nekonala. Prvý máj ostal len smutným dňom, v ktorom sme spomínali na stratu milovaného človeka, ktorý musel odísť.
Nesmútili sme len kvôli nemu, ale hlavne kvôli tebe - pretože, kým on na výber nemal, ty stále máš.
Pred pár mesiacmi som ti do telefónu povedala, že pre mňa prestávaš existovať, pretože sa nesprávaš ako človek, ubližuješ sebe a všetkým vôkol teba. A tak po stovkách prebdených a preplakaných nocí, som sa rozhodla, že už nemám brata. Negratulovala som ti k meninám, ani ti už nevolám aby som sa spýtala ako sa máš.
Na prvého mája som stokrát siahla po telefóne, aby som ti zagratulovala a popriala veľa šťastia a zdravia. Ale nespravila som to, pretože niet k čomu gratulovať.
A tak prvý máj ostáva tragickým dňom, v ktorom sme stratili dedka, a v ktorom oplakávame brata, ktorý je zatiaľ nažive, ale každým dňom hlbšie v existenčnej priepasti.
Hovorí sa, že nádej umiera posledná, že zázraky sa stávajú . Modlím sa, aby tvoj život nebol len tragédiou, ďalším nadpisom v novinách, aby ďalší prvý máj sme mali dôvod oslavovať, opäť tvoje prvé kroky, smerom k životu a preč od pekla, v ktorom sa nachádzaš.

Nora-Soul Slížová

Nora-Soul Slížová

Bloger 
  • Počet článkov:  415
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý si chce nájsť čas pre uvedomenie si vlastných myšlienok, postojov, názorov. Pochopiť určitú vec, teóriu, či událosť, mi prináša osobný rast a vytúžený pocit štastia. Zoznam autorových rubrík:  Moja RodinaDining GuidePrúd myšlienokTo čo ma potešiloTo čo ma zarmútiloVedeli ste, že...?o životez vlakuZvieraciereaders diarySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu