reklama

Knižná reťazovka

Toto sa asi lepšie písalo, ako sa bude čítať. Kniha je pre mnohých z nás ďaleko viac ako len relax, často sa na stránkach kníh skrýva príbeh, ktorý sa nás nie lenže dotkne, ale ovplyvní naše životy. A to rôznymi spôsobmi, buď nás postaví pred otázky, na ktoré musíme hľadať odpovede kde samotná cesta je cieľ, alebo nám predostrie plátno a dá nám do ruky štetce s ktorými pred náš vnútorný zrak namaľujme obraz, odvrátených ľudských vlastnosti. Kde nič nie je čierno biele.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

1. Obľúbená kniha z detstva?

Winnetou - tá veľká zelená kniha, ktorá mala aj tri kilá. Mávala som ju podposteľou (občas aj v posteli) a ráno som vystrčila ruku spod paplónu a dobrodružstvo pokračovalo.


2. Čo práve čítaš?
Jo Nesbo - Phantom. Lars Stieg - Los hombres que no amaban a las mujeres. Jack Canfield - Slepačia polievka pre dušu: Mysli pozitívne


3. Máš práve nejakú rezerváciu v knižnici? Do knižnici už nechodím, odkedy si zarabám knihy kupujem (chvílami, pracujem len na ne :)


4. Knižný zlozvyk?
Chrúmať jablko priamo nad knihou. Brať si knihu na ľoď a potom sa prevrátiť

5. Čo máš práve požičané z knižnice?
Nič. Všetko som vrátila, teda dúfam.


6. Máš čítačku e-kníh?
Zatiaľ mám strach, že stratím kontakt s papierom.


7. Preferuješ čítať len jednu, alebo viacero kníh naraz?
Mám rozčítaných viac kníh, niekedy až príliš veľa kníh. Ale, posledné roky mi to vadí mennej.


8. Zmenili sa tvoje čitateľské návyky odkedy si začal blogovať?
Áno, aj keď to priamo nesúvisí. Blogovať som začala, keď ma povinnosti pripútali k PC a odvtedy mám oveľa mennej času na čítanie. A niekedy čítam blogy, len tak ku káve na spríjemnenie nálady.



9. Najhoršia kniha, ktorú si tento rok prečítal?
Knihy, ktoré sa mi nepáčia, alebo prestanú páčiť nečítam. Stáva sa, že rozčítanú knihu odložím, k niektorým sa po časovom odstupe vrátim, iné pokladám sa stratu času dočítať


10. Obľúbená kniha, ktorú si tento rok prečítal?
Čítala som pár kníh od Jo Nesba- niektoré boli dobré iné tesne na hranici. Takže medzi obľubené nepatria. A skriptá a slovo obľubené by bolo ako kokosom so nosa.


11. Ako často čítaš knihy mimo svojho obľúbeného žánru?
Často mám rada rôzne žánre a keď nazbieram dostatok odvahy pustím sa do experimentovania. 



12. Čítaš niekedy tú istú knihu viac krát?
Nie. Skúsila som to pár krát, ale stále si dobre pamätam dej. Ale, rada čítam básne, ktoré som už čítala. A ešte bibliu, tú som čitala viac krát.



13. Dokážeš čítať v autobuse?
V autobuse je mi po 5 minútach nepríjemne a po polhodine, už som zelená. Ale, pri dostatočnom množstve kinedrilu a zúfalosti som čitala na ceste domov zo Slovinska


14. Obľúbené miesto na čítanie?
Posteľ, lúka a v tej malej miestnosti bez okien.



15. Zásady pri požičiavaní kníh?
Zapamätať si tvár dotyčného a tváriť sa pri tom, že mu zverujem svoj najväčší poklad.

16. Robíš knihám somárske uši?
Nie. To by ma bolelo.


17. Píšeš si na okraje strán poznámky?
Nie, ale rada čítam, poznámky známeho (psychoanalytika) v odbornej literatúre. Niekedy sú zaujímavejšie ako kniha


18. A do učebníc?
Nie, naše školstvo zatiaľ po mne chcelo počuť len pravdu a nič viac ako pravdu, ktorú napísali. Ak si potrebujem niečo poznámkovať, lepím post it note.

19. V ktorom jazyku čítaš najradšej? V koľkých dokopy to zvládneš?
V angličtine. Plynule a gramaticky správne čítam aj v slovenčine ( čo sa nedá povedať o mojom písani!). V čestine , maďarčine bez slovníka. V nemčine, španielčine so slovníkom. V kôrejštine so slovníkom a len jednoduché veci. V rómštine bibliu a nejaké básne.



20. Čo musí kniha mať, aby si ju zamiloval?
Písmena. Kniha je pre mňa ako človek. A čítanie knihy ako intímny rozhovor. Niekedy toho druhého poznáme a občas je to len náhodné stretnutie v ktorom sa preklenú hranice a strhnú múry a obnažíme svoju dušu. Milujem knihy, ktoré majú šarm. Knihy, ktoré majú poukladané slovíčka tak, že pri listovaní šepkáte modlitbu, aby počet listov v tejto knihe bol nekonečný 



21. Čo musí kniha mať, aby si ju odporučil ďalej?
Ak sa jedná a o beletriu, tak emocionálny náboj.

22. Obľúbený žáner?
Je ich niekoľko, ale mám úchyľku čítať medicínske trilery o vírusoch, na štýl Ken McClura alebo Crichtona. 


23. Žáner, ktorý čítaš najmenej (ale chcel by si viac)? Vyhýbam sa všetkým kečupovkám, teda knihým, kde autor má potrebu podrobne opísať násilie, vraždu a iné ohavnosti.



24. Najväčšmi inšpiratívna kniha, ktorú si tento rok čítal?
Tá, ma ešte čaká


25. Obľúbená svačinka ku čítaniu?
Káva, horalka, pribináčik a jablko



26. Ako často vyberáš knihu podľa obálky?
Často, keď mám okno a pár EUR na riskovanie. Niekedy ani za ten svet si neviem spomenúť na zoznám titulov, ktoré mi niekto odporučil, alebo som na ne na nete natrafila. Potom, brázdim očami mená autorov, kým ma nejaká obálka nezaujme. Do pár hodín, mám vybratú knihu.


27. Ako často súhlasíš s negatívnou knižnou kritikou?
Mám dilemu. Pretože, väčšinou čítam kritiku na knihy, ktoré nemám záujem prečítať.


28. Čo písanie negatívnych recenzií?
Ak niekto cíti potrebu, prečo nie.


29. Ak by si mohol čítať v ďalšom cudzom jazyku, ktorý by si vybral?
Chcela by som čítať bez slovníka v jazykoch, ktoré teraz ovládam na škôlkárskej úrovni. Ale veľmi by ma tešilo, prečítať si niečo v nôrštine, japonštine a čínštine. A dostoyevského v originály.


30. Najväčšia knižná výzva?
Dante Allighieri.


31. Najväčšia knižná výzva, do ktorej sa stále bojíš ísť?
Fyzika I, ale dnes večer už musím. Tie vzorce sú strašidelne


32. Obľúbený básnik?
Robert Burns, E.A.Poe


33. Koľko kníh si zvyčajne požičiavaš z knižnice?
Dnes už nič, ale ako dieťa, koľko som vládala uniesť.


34. Vrátil si už knihu do knižnice bez toho, aby si ju prečítal?
Áno, často.


35. Obľúbená knižná postava?
Včera to bol Harry Hole. Ale, mám slabosť na Old schatterhanda. Murakamiho - kafku. McClureho - Dunbara.



36. Obľúbený knižný záporák?
Tak toto chce hlbšie zamyslenia sa- dnes v noci asi nezaspím.



37. Knihy, ktoré si zvyčajne beriem na prázdniny?
Prázdniny - to je čo? Len, že mi to pripomína prázdne dni a také nemám. Ale, vždy mám pri sebe nejakú knihu. Beriem si to, čo mám rozčítané s ohľadom na veľkosť a váhu a cenu s porovnaním kde práve lozím, splavujem atď.


38. Najdlhšia doba, ktorú si nečítal?
Skúškové


39. Kniha, ktorú si nedokázal/nemohol dočítať?
Je ich veľa. Dostoyevsky- nedozrela som na ne. A sú knihy, ktoré ma rozplačú a trvá mi to chvílu, kým dokážem im čeliť, napr. o Osvienčimu.

40. Čo ťa najskôr dokáže pri čítaní vyrušiť?
Budík, že mám vstávať do práce. 


41. Obľúbená filmová adaptácia?
Páčilo sa mi The Lovely Bones od Alice Sebold


42. Adaptácia, ktorá ťa totálne sklamala?
Nórske drevo - Murakami, čakala som viac. Kniha ma neskutočne zaujala, takže moje očakávanie bolo nerealistické, napriek tomu, flm sa oplatí pozrieť


43. Ako často čítaš spoilery?
Občas, ale len do bodu, kým ma to zaujme. Potom, už idem na knihu, či film a dotvorím si názor.


44. Najviac peňazí, ktoré si na jeden krát minul v kníhkupectve?
To boli ešte koruny, nejakýn 5tisíc


45. Ako často knihu pred čítaním prelistuješ?
Vždy hľadám ukrytý poklad medzi stranami


46. Dôvod, pre ktorý by si v polovici knihu vzdal?
Je ich viac. Ale jeden čo raz častejší, je detailne opisovanie násila. Považujem to za signál, že s tým človekom - autorom- si nemáme, už čo povedať. Keď mi spadne kniha do vane, musím čakať kým sa vysuší.


47. Máš rád knihy usporiadané?
Áno, mám svoje maniere a obmedzené životné priestory, kde vládnu knihy, ktoré sú ako huby po daždi. Ale moja najnovší manier je podľa žánru, dráhe knihy sa sklo, knihy ktoré mám radšej ako ostatné na vonkajšiu časť poličku, megamudré knihy typu kyosaki ukrývam na zadnej časti poličky.



48. Zvykneš knihy skladovať, alebo ich po prečítaní posúvaš ďalej? Som škrečok, ale musím sa pochváliť každým rokom sa zlepšujem a dokážem už knihu aj posunúť ďalej.


49. Sú knihy, ktorým sa vyhýbaš?
Je ich veľa, ale asi najokatejšie sú to upirovské ságy.


50. Kniha, ktorá ťa rozosmiala?
Takmer každá


51. Kniha, ktorá ťa rozhnevala?
Tiež, takmer každá. Mňa nahnevať sa dá veľmi ľahko, stačí robiť nejakú podlosť 



52. Kniha, ktorá ťa rozplakala?
Sú ich stovky. Ale, asi najviac dve, možno to bolo správnym načasovaním ale už myšlienka na tie knihy ma rozplače. Korene - Alex Haley a Quo Vadis - Henryk Sienkewicz

53. Kniha, od ktorej si nemal žiadne očakávanie, ale nakoniec sa ti páčila?
Nesmrteľná na vodách - Joseph Monninger, kúpila som ju vo výpredaji ako niečo na relax, a stal sa z nej príbeh, ktorý sa mi dostal podkožu.


54. Kniha, od ktorej si očakával veľa, ale nakoniec sa ti vôbec nepáčila?
Lord of The Rings a mnoho ďalších. Ono to nie je knihou, ale ako spomenuté vyššie kniha je intimný rozhovor, kde nejde len o obsah ale aj o správne načasovanie. Ale jednoznačné sklamanie v každom čase je Coelho.


55. Obľúbené čítanie na odreagovanie? Momentálne Slepačia polievka a Nesbo. Alebo ak relaxujem doma, tak Básne R, Burnsa a knihy Alana Aldu

Nora-Soul Slížová

Nora-Soul Slížová

Bloger 
  • Počet článkov:  415
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý si chce nájsť čas pre uvedomenie si vlastných myšlienok, postojov, názorov. Pochopiť určitú vec, teóriu, či událosť, mi prináša osobný rast a vytúžený pocit štastia. Zoznam autorových rubrík:  Moja RodinaDining GuidePrúd myšlienokTo čo ma potešiloTo čo ma zarmútiloVedeli ste, že...?o životez vlakuZvieraciereaders diarySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu