reklama

Znovuobjavený Poklad

Minulý týždeň som bol veľmi hladný. Hladný po niečom novom, no možno aj starom, ale nevedel som presne, čo mi chýba. V utorok popoludní som sa prechádzal ulicami starého mesta a hľadal som niečo dosiaľ nepoznané. Len tak zo zvedavosti som vošiel do kníhkupectva a tam som začal svoje pátranie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Nevedel som, či tam niečo objavím, pretože kníh som už prečítal kopu, ale predsa len som to skúsil. Prebehol som takmer všetko. Autorov známych aj neznámych, slovenských i svetových, no aj tak bolo ťažké vybrať si jednu, ktorá ma mala nasýtiť.

Prechádzal som modernými románmi, historickými štúdiami, no stále nič. Až po dobrej chvíľke som zbadal knihu, ktorá ma akými spôsobom lákala. Možno to tak býva, že si kniha sama vyberie svojho čitateľa. V mojom prípade to tak rozhodne bolo.

Bola to kniha Pýcha a Predsudok od Jane Austen. Tú knihu som poznal veľmi dobre, ale nikdy som ju nečítal. Dodnes neviem, prečo som sa jej tak veľmi vyhýbal. No teraz, po jej prečítaní môžem, povedať, že to bola jedna z najlepších kníh, aké som kedy čítal. Viete, jedna z tých kníh, ktoré sa vám poriadne vryjú do pamäte a nedajú vám pokoj. Nútia vás premýšľať a nazerať na veci novým spôsobom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tú knihu môžem len a len odporučiť. Je to naozaj krásny a aj poučný príbeh, ktorého myšlienka je aktuálna aj dnes, 200 rokov po jeho vydaní.

Všetkým tým, čo by si knihu radi prečítali môžem odporučiť aj ostatné diela od Jane Austen. Stali sa pre mňa veľkým zdrojom inšpirácie a zábavy.

Ak by ste si ich chceli prečítať, v Oxford Bookshope na Laurinskej ich majú všetky. A majú tam aj celú súpravu len za 16 Eur.

Naozaj odporúčam.

Denis

Ďakujem Denisovi, za článok

Nora-Soul Slížová

Nora-Soul Slížová

Bloger 
  • Počet článkov:  415
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý si chce nájsť čas pre uvedomenie si vlastných myšlienok, postojov, názorov. Pochopiť určitú vec, teóriu, či událosť, mi prináša osobný rast a vytúžený pocit štastia. Zoznam autorových rubrík:  Moja RodinaDining GuidePrúd myšlienokTo čo ma potešiloTo čo ma zarmútiloVedeli ste, že...?o životez vlakuZvieraciereaders diarySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu