reklama

Univerzita na Slovensku je aj takáto

Predstavte si univerzitu, na ktorej neplatia typické slovenské maniere. Fakultu, ktorej zamestnanci sú odborníci, ktorým záleží na študentoch. Prednášajúcich, ktorí vedia zaujať. Matematikov, ktorí sú sympatickí a vedia vás nadchnúť. A študentov, ktorí si navzájom pomáhajú, povzbudzujú a tešia sa na prednášky. Fikcia alebo realita

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Kríza stredného veku sa prejavuje rôzne, občas človek zblbne, inokedy zas chce zmúdrieť a zasadne do školských lavíc. Čo je aj môj prípad. Kto však mohol tušiť, že namiesto psychológie, či biofyziky to bude materiálová technológia! Fakulta (MTF v Trnave) vôbec nezodpovedá mojím predstavám. A už nehovoriac o študentoch, tí sú kapitola sami o sebe. Vlastne, všetko je úplne inak než som očakávala.

 

Pár týždňov pred začatím semestra sme mali možnosť zúčastniť sa rýchlokurzu matematiky, kde sa zopakovalo SŠ učivo. Prednášajúci v našom veku si získal naše sympatie hneď. Hovoril totiž v jazyku nášho kmeňa. To jest "post tridsiatnikov", ktorí museli oživiť a doplniť kvantum informácií. A verte-neverte, vychutnávala som si každú minútku. Matematika bola opäť lákavá, zrozumiteľná a pritom lákajúca do svojich hlbín. Prednášajúceho neodradilo, ak sme chvíľami povedali do neba volajúcu "nepresnosť" ani nám nedal pocítiť, že naše vedomosti sú neadekvátne a v pohoršujúcom stave. A tak ešte pred začatím semestra som sa viackrát prichytila pri tom, že sa teším do školy, teda na matematiku.

 

 

A tak sa v strede septembra začala škola. Síce matematiku nám neprednáša ten sympaťák, čo nás volal kolegovia a kolegyne, ale iná prednášajúca, ktorú je radosť počúvať. Opäť je to vtipná a milá osoba, ktorá číslam, funkciám a integrálom pridáva tú nutnú iskru. A to už začínam mať podozrenie, že s touto fakultou, niečo nebude v poriadku.

 

Ďalšie prednášky z IT, Náuka o materiáloch, dopadli podobne. Opäť sa pred nás postavili prednášajúci, ktorých ste mali chuť počúvať. A to už je čo povedať. Môj deň, podobne ako mojich spolužiakov začína okolo 4 hodine ráno. Počas týždňa cestujeme do práce a nadrábame si hodiny aby sme piatok a sobotu mohli ísť do školy. Mnohí z nás už majú rodiny, líšime sa v mnohom, ale všetci by sme dali už teraz pol kráľovstva za spánok. Takže počúvať niekoho celé hodiny a pri tom nezaspať, je už úspech sám o sebe. A keď ten prednášajúci vás doslova preberie a vtiahne do prednášky napriek únave a minimálnym vedomostiam,to je už zázrak.

 

O externistoch som mala inú mienku, nie zlú, ale inú. A deň čo deň tú mienku korigujem. Smekám pred Majkou - vyštudovaná právnička s praxou, ktorá spolu snami lúska degradačné procesy a integrály. Patrik, ktorý je cez týždeň na služobkách v rôznych krajinách, taktiež s dlhoročnou odbornou praxou, tak ten je hotová inšpirácia. Vstáva ráno o 4 aby sa drvil matiku. Ďalší spolužiaci sú podobní, mladší aj starší, ale všetci ochotní pomôcť jeden druhému. Na prednášku príde každý z nás s úmyslom niečo pochopiť, porozumieť zložitým procesom. Večer síce padáme od únavy a obavy, že sme si naložili príliš veľa, ale ráno sme už opäť v skriptách, či na prednáške.

 

Na fakulte máme PC pooly, čo znamená niekoľko počítačov, ktoré môžeme počas prestávok použivať. Samozrejme bez poplatkov, to pre mňa na Slovensku až tak samozrejmé nie je.

 

Z Náuky o materiáloch mame skvelú online učebnú pomôcku. Sadu testových otázok z každej prednášky, ktorá je automaticky po odoslaní vyhodnotená. Používam ju už pár dní, zdalo sa mi, že mi neakceptuje odpoveď pri zadávaní určitého znaku-zlomku. Tak som po chvíľke váhania, napísala prednášajúcemu, priznávam, že s malou dušou, pri predstave koľko emailov naňho za monitorom číha. Vzhľadom na banalitu som ani veľmi neočakávala odpoveď. Opäť som sa mýlila. Za pár hodín som odpoveď dostala, hneď pri jej čítaní som sa plesla po čele. Snažila som sa totiž zadávať zlomok tam, kde podľa definície má ísť celé číslo. V skratke som bola vedľa, ako tá jedľa. V maile som si prečítala to, čo už odznelo na prednáške a za pár minút som pochopila, kde som robila chybu, a ako to má správne byť.

Čo sa týka ostatných prednášajúcich na mail odpovedali do ďalšieho dňa. Za čo majú môj obdiv, pri pohľade na stovky študentov na prednáškach.

 

Uvedomujem si, že toto je len začiatok veľmi dlhej a hrboľatej cesty, ktorej koniec je viac než neistý. Ale prvý dojem, ten som si už vytvorila. Možno slovenské školstvo ma toho na rováši veľa - ale dovoľujem si tvrdiť, že STU BA, konkrétne MTF v Trnave a jej zamestnanci sú iné kafe. Proste je to o ľuďoch, a zdá sa, že ja som mala šťastie na tých, ktorí robia vzdelanie príjemným a uľahčujú nám cestu..

 

Takže ďakujem.....

 

p.s Po štvrť storočí mám opäť pocit prváčky, ktorá sa tešila do školy.

Nora-Soul Slížová

Nora-Soul Slížová

Bloger 
  • Počet článkov:  415
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý si chce nájsť čas pre uvedomenie si vlastných myšlienok, postojov, názorov. Pochopiť určitú vec, teóriu, či událosť, mi prináša osobný rast a vytúžený pocit štastia. Zoznam autorových rubrík:  Moja RodinaDining GuidePrúd myšlienokTo čo ma potešiloTo čo ma zarmútiloVedeli ste, že...?o životez vlakuZvieraciereaders diarySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu