reklama

Bezdomovkyňa v tieni nočného svetla

Vášeň znamená utrpenie a súcit znamená spoločné utrpenie. Utrpenie vytvára vytrvalosť a vytrvalosť formuje charakter a charakter plodí nádej. A to povzbudzuje ľudí, keď vedia, že nie sú sami.  Lacey Sturm  Ale nie vždy je to takto, občas je len utrpenie - a nádej, tá už je preč.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 
Mrholí a je mi zima. Vystúpim z vlaku, telom mi prebehne triaška a mysľou predstava teplej postele. Urobím pár trasúcich sa krokov a chtiac-nechtiac nazriem do jeho brlohu. Leží tam. Oči má zatvorené, možno spí.
 
 
 Pár krokov od železničnej stanice je malá betónová búda, meter krát dva metre. Každé ráno chodievam okolo nej. Niekedy je ešte tma, ale dnes ráno už bolo vidno. Ležal tam na matraci prikrytý ufúľanou perinou. Pri pohľade na neho mi bola ešte viac zima.
 
Som imúnna voči problematike bezdomovcov ako proti chrípke. Celé mesiace sa jej úspešne vyhýbam, ale raz za čas, keď sa organizmus vyčerpá, vírusy ho napadnú A podobne, niektoré dni imunizácia voči bezdomovcom je neúspešná. A ja strávim celé hodiny rozmýšľaním o nich, čo je asi (....) málo platné.
 
Bol neskorý večer pár dní dozadu. Uzimená už kráčam aulou stanice do chladného večera, za vidinou teplej periny, Na lavice pod oknom sedí staršia žena, na sebe má hrubú vetrovku s kapucňou stiahnutou k obočiu. Sedí otočená k oknu. Sklopím zrak a kráčam von do mrholenia. Stojím na MHD-zastávke pár metrov od okna stanice. A pozerám ako starenka schúlená sedí a pletie.

Nora-Soul Slížová

Nora-Soul Slížová

Bloger 
  • Počet článkov:  415
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý si chce nájsť čas pre uvedomenie si vlastných myšlienok, postojov, názorov. Pochopiť určitú vec, teóriu, či událosť, mi prináša osobný rast a vytúžený pocit štastia. Zoznam autorových rubrík:  Moja RodinaDining GuidePrúd myšlienokTo čo ma potešiloTo čo ma zarmútiloVedeli ste, že...?o životez vlakuZvieraciereaders diarySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu