reklama

Jeden za trinástich vs rovnica života

Hodnota ľudského života, sa vraj nedá vyčísliť, teda aspoň nie priamo. Predsa sme každodenne svedkami toho, ako sa vešajú rôzne cenovky na životy vôkol nás aj na tie naše. O hodnote života sa nedá plne diskutovať bez toho, aby sme si pripustili smrť tak blízko, že pocítime jej dych na zátylku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Pred týždňom sa stala tragédia pri ktorej zahynul vojenský policajt. Spadol z výšky 20 m potom, čo mu odrezali lano na ktorom sa zlaňoval, ako súčasť výcviku v Lešti. Vrtuľník mal technické problémy a na palube sa nachádzalo ešte 13 ľudí. V skratke aby sa predišlo najhoršiemu, vojak, ktorý visel na lane sa odrezal.

V každom prípade sa chcem vyhnúť kritike a v žiadnom prípade, by som nechcela byť osobou, ktorá musela vyniesť a vykonať rozhodnutie.
Zároveň však táto tragédia vytvára pôdu na zamyslenie sa, ktoré by nemalo byť prvoplánové.
Hodnota života tohto vojaka bola v tomto prípade vyčíslená na 13 životov. Možno, by padlo podobné rozhodnutie aj keby na palube ostalo len 10,5,4,2 členov posádky. Aká je však tá rovnica? Aký je koeficient?
Situácia je o to komplikovanejšia, že to neboli civilisti. Vojaci, policajti pri výkone svojho povolania, stručne povedané nasadzujú svoje životy, aby sme my civilisti boli v bezpečí. V tomto prípade však, jeho život bol obetovaný za život jeho kolegov.
Neviem ako sa cítia ostatní, možno sú ďaleko silnejší, ako si to ja viem predstaviť a nájdu v sebe silu opäť fungovať a byť v službe aj s vedomím, že ak by oni boli na rade, boli by obetovaní rovnako.
Otázok je mnoho, ale odpovede si musíme nájsť každý sám.
Jedna smrť je lepšia a 13 násobná smrť. A možno súdržnosť je lepšia ako obeta. Teoretizovať a filozofovať sa dá rôznymi smermi.
Ak by som mala obetovať svoj život za 13 kolegov, pravdepodobne by som to chcela urobiť. Ak by som mala žiť s vedomím, že kolega obetoval svoj život za mňa, odmietla by som to. Moje vlastné pocity si protirečia, chaos by bol o mnoho väčší v reálnej situácii.
Viem, že máme vo zvyku komentovať udalosti. Skúsme pri debate o tejto tragédii byť empatickejší. Pretože, rovnica a koeficient života je zatiaľ ostáva neznámou

Nora-Soul Slížová

Nora-Soul Slížová

Bloger 
  • Počet článkov:  415
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý si chce nájsť čas pre uvedomenie si vlastných myšlienok, postojov, názorov. Pochopiť určitú vec, teóriu, či událosť, mi prináša osobný rast a vytúžený pocit štastia. Zoznam autorových rubrík:  Moja RodinaDining GuidePrúd myšlienokTo čo ma potešiloTo čo ma zarmútiloVedeli ste, že...?o životez vlakuZvieraciereaders diarySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu