reklama

Blues pod podchodom (po maďarsky s rómom)

Sedel pod podchodom, pár krokov od Univerzitnej knižnice, kde som mala namierené. Ulicou sa rozliehal jeho spev a zvuk gitary, zrýchlila som krok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

V hlave mi víria myšlienky, z ktorých je mi smutno. Nepodarilo sa mi niečo, čo pre mňa bolo dôležité, niečo na čo som sa mesiace tešila. Spojené s inými drobnosťami je moja nálada pod bodom mrazu. Prechádzam sa po starom meste, násavajúc atmosféru vôkol seba.
Pouličný umelec, zrovná hrá pieseň, ktorú sme počúvali cez víkend. Maďarská skladba o smútku a prehre. Precítená, vášnivá, smutná a nadovšetko krásna. Je to asi 40 ročný muž, róm s nádherným hlasom, spieva precítene. Pred ním pár drobných a ceduľka s fotkou dcéry, na ktorej píše o jej chorobe,

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Neponáhľam sa, postavím sa neďaleko a potichu si spievam skladby, ktoré poznám. Ľudia prechádzajú, občas sa niekto na pár sekúnd pri zastaví . Tvoríme zvláštny pár.

Jeden z okolo idúcich spomalí, vytiahne peňaženku a prispeje pár drobnými a úsmevom. " Maďarskú skladbu som už dlhé roky nepočul, krásne" povie a pokračuje vo svojej ceste.
Ešte pár minút sa opieram o studený múr a pospevujem si. Do slov piesne sa transformoval môj smútok. Ja sa poberiem ďalej a ťažoba ostáva vysieť už mimo mojej hrude, tam vonku na ulici,
Poďakujem sa a prispejem , " toto som vôbec, nečakal" zahlási, umelec. Usmejem sa, ani ja som nečakala, že svoj smútok vyspievám na ulici.

Nora-Soul Slížová

Nora-Soul Slížová

Bloger 
  • Počet článkov:  415
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý si chce nájsť čas pre uvedomenie si vlastných myšlienok, postojov, názorov. Pochopiť určitú vec, teóriu, či událosť, mi prináša osobný rast a vytúžený pocit štastia. Zoznam autorových rubrík:  Moja RodinaDining GuidePrúd myšlienokTo čo ma potešiloTo čo ma zarmútiloVedeli ste, že...?o životez vlakuZvieraciereaders diarySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu