reklama

MADE IN CAMBODIA

Výlet troch mladých ľudí sa zmenil na traumu. Na to, čo videli, neboli vôbec pripravení. Ako to je s nami?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Aké to je, zarábať 2,5 eur na jeden deň a snažiť sa z toho vyžiť s celou rodinou. Aké to je, vidieť vlastnú rodinu zomierať hladom, únavou a na veci, ktoré by sa dali riešiť šmahom ruky. Aké to je, nemať možnosť a priestor na sny a túžby.

V poslednom čase píšem menej, možno kvôli času a iným povinnostiam a možno aj preto, že nie vždy je jednoduché vnímať tie veci, o ktorých stojí za to pisať pre mňa.
Dnes som si pozrela 5 krátkych videí, ktoré natočili traja nórski bloggeri, ktorí navštívili kambodžskú továreň na oblečenie. Ich prvotné nadšenie z výletu sa mení na slzavé údolie, pretože tie neutrálne fakty a čísla zrazu majú tvár, meno a príbeh.
A tak na pár hodín si traja mladí ľudia vyskúšajú na vlastnej koži, čo znamená byť skutočne chudobným a strádať a pracovať, kým neodpadnete únavou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Príbeh sa ma dotkol, pretože vidieť, ako niekto trpí, stráda je emocionálne náročné. Problém chudoby a strádania mi nie je cudzí, vidím ho denodenne. Slovensko, ktoré je na tom oproti Kambodži veľmi dobre, má tiež vlastné smutné príbehy, tváre a mená ľudí, ktorí by bez finančnej pomoci strádali to najzákladnejšie. Niekedy v noci, keď sa mi nedarí spať, tieto tváre tancujú pred mojím vnútorným zrakom a vedú ma k premýšlaniu o tom, čo je skutočne dôležité.

Peniaze majú moc. Ako vidieť aj z tohto príbehu, niekedy pár dolárov zachráni ľudský život a zredukuje utrpenie.

Myslím, že v živote mám to šťastie, že som obklopená ľudmi, ktorí majú dobré srdce a vo svojom každodennom živote idú míľu navyše aby pomohli tým, ktorí sa ocitli v núdzi.
,
Dojíma ma láskavosť blízkého človeka - terapeuta, ktorý neprestáva služiť klientovi, keď sa ten dostal do finančnej tiesne. Rovnako, ma dojíma príbeh ďalšieho lekára, ktorý má svoje dvere 24/7 hodín otvorené pre ľudí v núdzi. Dojíma ma neskutočne láskavosť jedného profesora, ktorému na študentoch záleží a cítiť to z každého jeho slova a skutku.
 A desiatky ďalších blízkych aj menej blízkych, ktorí nie sú ľahostajní k ľudom v núdzi. Pomoc má mnoho podôb.

A tak aj dnes ma zhliadnutie videa prinútilo zamyslieť sa nad tým, aké hodnoty vyznávam a žijem. Na čom mi skutočne záleží a čo sa ma nedotýka. Rozmýšľam nad tým, aký postoj k takýmto veciam zaujať. Kedy je niečo čo je zlé a neakceptovateľné už niečo, čo sa ma netýka. Kedy je niečo len fakt a kedy to už má meno, tvár a príbeh.

Priznávam sa, že neviem, snažim sa smutné príbehy nevyhľadávať, ale tiež neutekať pred nimi, keď mi skrížia cestu a dajú faktom tvár a meno.

A v tom svetle, aké relatívne je naše bohatstvo, komfort, sny a šťastie. Podstata nie je vôbec v tom, že niekto má menej než my, to je relatívne. Podstata je to, kedy už je to ďaleko a kedy sme súčasťou toho príbehu. Aj tá Kambodža sa dnes zdá blízko, možno je to tým, že mi v skrini visí niekoľko štítkov MADE IN CAMBODIA.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

link na video

http://www.aftenposten.no/webtv/serier-og-programmer/sweatshopenglish/TRAILER-SWEATSHOP---I-cant-take-any-more-7800835.html#.VMjAcQvtcdo.facebook

Nora-Soul Slížová

Nora-Soul Slížová

Bloger 
  • Počet článkov:  415
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý si chce nájsť čas pre uvedomenie si vlastných myšlienok, postojov, názorov. Pochopiť určitú vec, teóriu, či událosť, mi prináša osobný rast a vytúžený pocit štastia. Zoznam autorových rubrík:  Moja RodinaDining GuidePrúd myšlienokTo čo ma potešiloTo čo ma zarmútiloVedeli ste, že...?o životez vlakuZvieraciereaders diarySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu